Friday, July 29, 2011

menunggu ramadhan tiba...

asslamuaikum..
bbrapa hari jah lagi bulan ramadhan Al-Mubarak berkunjung lagi...
cuba kita bersama imbau kembali masa kecik dulu..mesti kita amat gembira lntaran tibanya Ramadhan kerana lepas itu hari raya  kan?
so, mcm mmane skrang? diusia kini..adakah masih sama atau mcmne? kalu lah kita suka sgt ramadhan sebab  raya dh dekat,  makanan byk, duit raya ($$$), shopping, blik kg (kg baru) dan sbgnya..
fikirkan kembali..
kalu budak kecik bulehla rase gtu. tapi kalu dh ber'usia'..sedar2lah..(igtan utk dri sndri jgk)
jadikan ramadhan sbg bengkel utk memantapkan lg amalan dan ibadah kita semua..
bersama kita berusaha utk memaksimakan amal dan menjauhi p'kara mungkar, tnggalkan hobi yg xbermanfaat (ngumpat,gosip, oversleep&??) replace dgn benda lain yg dpt faedah..jika seblum ini kita xpenah lagi khatam 30 juzuk al-quran dlm bulan puasa apa kata tahun nie kita cabar dri sndiri  baca smpai habis..cari kawan dan compete dgn dia...sape kalah kene ganti pose kt kwn die yg menang..hehe..(gurau jah)..skurang2nya sekali khatam, kalu lebih alhmdulillah...selain itu, kalu tahun lepah byk tinggal solat sunat terawih, tahun ni berusahalah untuk memenuhi ruang2 surau pada setiap mlam...kalu xberkesempatan berjemaah, buatlah kt bilik sndri..itu afdal dr xbuat langsung...
"Sesiapa yang menghidupkan malam Ramadan dengan penuh keimanan dan mengharapkan ganjaran dari Allah diampunkan dosa-dosanya yang lalu. (Al-Bukhari) "


insyaAllah, same2 kita berusaha kearah yg lebih baik dan berlumba-lumba mlakukan kebaikan..fasstabiqul khairot..
em, xda idea dh nk tulis, stakat tu jah dulu..salam Ramadhan.:)


jumpe lagi...insyaAllah..

8 comments:

~kueh~ said...

salam ramadhan al mubarak....
slmat poser ooommm...
nanti jgn lupe amik kurma yang oder kat cop ea...
ak mintx die blanje..
hehehe:)

^^moga RAmadhan kali ni lbih bermakna^^
InsyaAllah~~~

sama2 semarakkan ramadhan kareeem..

Ummu Aiman said...

cOp blanja??????????ahhh, mesti lazat..hehe..kite makan same2 ye!

Ummu Aiman said...
This comment has been removed by the author.
~kueh~ said...

buleh aja sygku~~~~hehehe..
jgn kate mkn sme, nk buke poser nga die pn bleh..
hehehe:P

Ummu Aiman said...

gelenya..haha..kna minum air sungai temerloh

Ummu Aiman said...
This comment has been removed by the author.
~kueh~ said...

jom pakat minum air gue...hee:)

Angah said...

Alhamdulillah....ramadhan tibe jua....Ummu, slamt berposer, biar lambat asal ucap( ayt sendiri..hehehe)

bukak poser molek2...bangun sahur pom,mkn molek2 neh....

cyg al-um.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...